privacy

Algemene Voorwaarden Pure-Identity.nl




Artikel 1: Definities


In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven of uit de context anders blijkt:


a. Pure Identity: de gebruiker van deze algemene voorwaarden; gevestigd aan de Klapwijkse Eilanden 64 te Berkel en Rodenrijs, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder KvK-nummer 72681950;

b. klant: de natuurlijke of rechtspersoon in opdracht van wie Pure Identity werkzaamheden verricht en/of producten en/of diensten levert dan wel met wie
Pure Identity een overeenkomst aangaat;

c. overeenkomst: de overeenkomst tussen Pure Identity en de klant;

d. medewerker: degene ten behoeve van wie de klant met Pure Identity de overeenkomst is aangegaan;

e. website: de website is www.pure-identiy.nl.

Artikel 2: Algemeen


2.1 Deze algemene voorwaarden gelden voor iedere overeenkomst tussen Pure Identity en de klant waarop Pure Identity deze algemene voorwaarden van toepassing heeft verklaard.

2.2 De onderhavige algemene voorwaarden zijn eveneens van toepassing op alle overeenkomsten met Pure Identity voor de uitvoering waarvan derden dienen te worden betrokken.

2.3 Eventuele afwijkingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk of elektronisch zijn overeengekomen.

2.4 De toepasselijkheid van eventuele inkoop of andere voorwaarden van de klant wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.

2.5 Indien een of meerdere der bepalingen in deze algemene voorwaarden nietig zijn of vernietigd mochten worden, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van toepassing. Pure Identity en de klant zullen dan in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige c.q. vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij indien en voor zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling in acht worden genomen.

Artikel 3: Inspanning Kapsalon


3.1 De kapper/kapster zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en in overeenkomstig met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.

3.2 De klant zorgt ervoor dat alle gegevens, die redelijkerwijs van belang kunnen zijn voor een goede uitvoering van de behandeling, tijdig aan kapper/kapster worden verteld.

3.3 Pure Identity is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, die ontstaan is doordat de kapper/kapster is uitgegaan van door de klant verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.

3.4 De kapper/kapster zal de klant inlichten over de financiële consequenties van de wijziging van de behandeling.

Artikel 4: Afspraken

4.1 De klant moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk vierentwintig uur voorafgaande aan de afspraak aan Pure Identity melden.

4.2 Indien de klant deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag Pure Identity 50% van de kosten voor de afgesproken behandeling aan de klant doorberekenen.

4.3 Indien de klant meer dan 10 minuten later dan de afgesproken tijd in de kapsalon komt mag de kapper/kapster de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele honorarium van de behandeling aan de klant door berekenen.
 4.4 Indien de klant bij meer dan 20 minuten later dan de afgesproken tijd in de kapsalon aankomt, mag de kapper/kapster de gehele afspraak annuleren en toch het gehele honorarium van de behandeling aan de klant door berekenen.

4.5 Pure Identity moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk vierentwintig uur voorafgaande aan de afspraak aan de klant melden.

4.6 Beide partijen hoeven zich niet aan de verplichtingen van voorgaande leden in artikel 3 te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt.

4.7 Indien de afspraak geheel niet nagekomen wordt zonder tijdig afmelden, doet Pure Identity u een factuur toekomen die binnen 14 dagen betaald dient te worden.

Artikel 5: Persoonsgegevens en Privacy

5.1 De klant voorziet de kapper/kapster bij de eerste behandeling van alle gegevens waarvan de kapper/kapster aangeeft dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandeling.

5.2 De kapper/kapster neemt de persoonlijke gegevens van de klant op en verwerkt deze in een klantenbestand.

5.3 De kapper/kapster is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft mede gedeeld tijdens en/of rondom de behandeling.

5.4 Informatie geld als vertrouwelijk als dit door de klant is verteld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.

5.5 De geheimhouding vervalt indien, op de grond van een wettelijke bepaling of een rechtelijke uitspraak de kapper/kapster verplicht de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
5.6 Pure Identity behandelt de vertrouwelijke gegevens van de klant volgens de richtlijnen in de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

5.7 Pure Identity zal gegevens van de klant niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de klant.

Artikel 6: Betaling


6.1 Pure Identity vermeld alle prijzen van de behandelingen zichtbaar op de website alsmede van de producten in de kapsalon. De gemelde prijzen zijn inclusief BTW.

6.2 Aanbiedingen zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt en niet in combinatie met andere aanbiedingen en/of kortingen.

6.3 De klant dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant of via pin te voldoen.
  Als de betaling niet voldaan kan worden dient betaling te geschieden binnen veertien dagen na datum op het door de kapper/kapster aangegeven bankrekeningnummer. Na ommekomst van de termijn van veertien dagen is de klant in verzuim en is de klant een verhoging van 15% verschuldigd met een minimum van 40 euro volgens de nieuwe incasso wet.

Artikel 7: Aansprakelijkheid


7.1 Pure Identity is niet aansprakelijk voor schade van welke aard ook ontstaan doordat de kapper/kapster is uitgegaan van door de klant verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden en vrijetijdsbesteding.

7.2 Pure Identity is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal, of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de klant heeft meegebracht naar de kapsalon.
Dit artikel is niet van toepassing in geval van opzet of grove schuld van Pure Identity zelf.

Artikel 8: Klachten

8.1 Indien de klant een klacht heeft over de behandeling of een product, moet de klacht zo spoedig mogelijk, doch binnen één week na ontdekking mondeling als zowel schriftelijk gemeld worden aan de eigenaar van Pure Identity. Pure Identity moet de klager binnen 5 werkdagen adequaat antwoord geven.

8.2 Indien een klacht over de behandelingen gegrond is zal Pure Identity de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de klant aantoonbaar zinloos is geworden en de klant dit schriftelijk kenbaar maakt.

8.3 Indien een klacht over producten of behandeling gegrond blijken zal Pure Identity met de klager een passende overeenkomst treffen, mogelijkerwijs door een nieuw product, vervangend product, behandeling of een cadeaubon te leveren aan de klant.

8.4 Indien Pure Identity en de klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan de wetgever of mediator.

Artikel 9: Garantie

9.1 Pure Identity geeft de klant één week garantie op de producten, indien er gegronde redenen bestaan. Op accessoires wordt geen garantie gegeven.

9.2 Deze garantie vervalt indien:
– De producten geopend en/of gebruikt zijn.
– De klant andere producten dan door de kapper/kapster geadviseerde producten heeft gebruikt.
– De klant de adviezen voor thuisverzorging niet heeft opgevolgd.
– De klant het advies om medische hulp te zoeken niet binnen vijf werkdagen heeft opgevolgd.
– De klant de producten niet volgens het advies van de kapper/kapster heeft gebruikt.

Artikel 10: Beschadiging en Diefstal

10.1 Pure Identity heeft het recht van de klant een schadevergoeding te eisen indien de klant meubilair, apparatuur of producten beschadigt.

10.2 Pure Identity meldt diefstal altijd bij de politie.

Artikel 11: Behoorlijk Gedrag


11.1 De klant behoort zich in de kapsalon te gedragen volgens algemene aanvaarde normen. Indien de klant na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft de kapper/kapster het recht de klant de toegang tot de kapsalon te weigeren zonder verdere opgaaf van redenen.

11.2 Bij Pure Identity wordt gewerkt volgens de hygiëneregels van de CvAE branchecode van kappers.
Er wordt van de klant verwacht dat zij zich houden aan de persoonlijke hygiëneregels. Indien de klant hier niet aan voldoet, heeft de kapper/kapster het recht de klant de toegang tot de kapsalon te weigeren zonder verdere opgaaf van redenen.

Artikel 12: Slotbepalingen

12.1 Van toepassing is steeds de versie van de algemene voorwaarden zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst, tenzij de klant na het sluiten van de overeenkomst de gelding van een herziende versie van de algemene voorwaarden heeft aanvaard.

12.2 Partijen zullen eerst een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.

12.3 Op elke overeenkomst tussen Pure Identity en de klant is Nederlands recht van toepassing.

12.4 Alle geschillen ter zake van overeenkomsten tussen de klant en Pure Identity worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar Pure Identity gevestigd is. Indien Pure Identity een beroep doet op deze bepaling, heeft de klant zijnde een natuurlijk persoon de mogelijkheid om binnen een maand voor de volgens de wet bevoegde rechter te kiezen.

Voor het laatst gewijzigd : 7 januari 2019
Share by: